1. /
  2. Σεμινάριο Τμήματος & CEID Social Hour
  3. /
  4. @3ΜΜ, Α/Σ:Σεμινάριο Τμήματος & CEID social hour: “Αποδοτική Ανίχνευση Κοινοτήτων σε Κοινωνικά Δίκτυα”,Αλέξανδρος Ντούλας, Επ. Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών,...

@3ΜΜ, Α/Σ:Σεμινάριο Τμήματος & CEID social hour: “Αποδοτική Ανίχνευση Κοινοτήτων σε Κοινωνικά Δίκτυα”,Αλέξανδρος Ντούλας, Επ. Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ

Ημερομηνία-χώρος: Πέμπτη 23 Μαΐου, 3-5μμ, Κτίριο Β (Αίθουσα ΑΣ)

Ομιλητής: Αλέξανδρος Ντούλας, Επ. Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ

Τίτλος: Αποδοτική Ανίχνευση Κοινοτήτων σε Κοινωνικά Δίκτυα

Περίληψη: Οι δικτυακές κοινότητες είναι ομάδες κόμβων που επιδεικνύουν μεγάλη συνοχή μεταξύ τους αλλά συνδέονται με πιο χαλαρούς δεσμούς με τους υπόλοιπους κόμβους του δικτύου. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι κόμβοι μιας κοινότητας επιδεικνύουν κάποιου είδους ομοιότητα μεταξύ τους. Για παράδειγμα, οι κοινότητες σε κοινωνικά δίκτυα συνήθως περιλαμβάνουν άτομα που έχουν κοινά ενδιαφέροντα (π.χ. μπάσκετ) ενώ οι κοινότητες στον Παγκόσμιο Ιστό περιλαμβάνουν ιστότοπους που είναι παρόμοιοι θεματικά (π.χ. μιλάνε για τεχνολογία). Η κατανόηση και η ανίχνευση των κοινοτήτων μπορεί να μας αποφέρει πολύ χρήσιμες γνώσεις σχετικά με τη συμπεριφορά των χρηστών, με εφαρμογές σε καινούργια υπολογιστικά περιβάλλοντα όπως η υπολογιστική διαφήμιση (computational advertising), ο κοινωνικός υπολογισμός (social computing), η ανάλυση του Παγκόσμιου Ιστού (Web analysis), το Internet of Things και η υπολογιστική βιολογία (computational biology). Η ανίχνευση της δομής των κοινοτήτων σε πραγματικά κοινωνικά δίκτυα είναι ένα δύσκολο πρόβλημα λόγω του τεράστιου μεγέθους και της συχνότητας αλλαγής των δικτύων αυτών. Σε αυτή την ομιλία θα συζητηθεί το πώς δημιουργούνται οι κοινότητες στα κοινωνικά δίκτυα και θα παρουσιαστούν διαφορετικές τεχνικές για την αποτελεσματική ανίχνευσή τους σε δεδομένα κοινωνικών δικτύων μεγάλης κλίμακας.

Σχετικά με τον ομιλητή: Ο Αλέξανδρος Ντούλας είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Πληρφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει λάβει Ph.D. και M.Sc. στην Επιστήμη Υπολογιστών από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες (UCLA) και μεταπτυχιακό και δίπλωμα από το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών. Στο παρελθόν, έχει εργαστεί στη Microsoft Research, Zynga, Samsung Research και LinkedIn, όπου επικεντρώθηκε στην εφαρμογή τεχνικών Μηχανικής Μάθησης σε δεδομένα μεγάλης κλίμακας για εφαρμογές όπως το Web spam, η αναζήτηση προϊόντων (commercial search), η κοινωνική αναζήτηση (social search), το Internet of Things, και η υπολογιστική διαφήμιση (computational advertising). Είναι επίσης συνιδρυτής της Infocious (τώρα Piksel). Έχει λάβει best paper award στο ICDE 2005, best paper runner-up award στο WWW 2009, και το best applied data science reviewer award στο KDD 2017, ενώ κατέχει 10 πατέντες.

https://scholar.google.com/citations?user=DvF0gBIAAAAJ&hl=el

Μετάβαση στο περιεχόμενο